Кульмінацією виконання Проєкту ЄС у 2021 році стало проміжне (порівняльне) соціологічного дослідження з метою моніторингу стану його реалізації протягом другого року.
Методологія проміжного (порівняльного) соціологічного дослідження «Організація та проведення моніторингу стану реалізації Проєкту «Інтенсифікація впливу вчителів Луганської області на процеси примирення та встановлення миру» («Intensification of influence of teachers of Luhansk region on the processes of reconciliation and peace–building») складалася з 4 етапів:
1) організація дослідження (предмет, об’єкт, мета, завдання, створення інструментарію);
2) польовий етап (збір первинної соціологічної інформації);
3) обробка і аналіз отриманих даних (підготовка, обробка та аналіз, інтерпретація);
4) рекомендації (прикладна фаза результатів дослідження).
Моніторинг здійснювався шляхом збору первинної соціологічної інформації про прогрес в досягненні цілей і завдань Проєкту з точки зору досягнутих результатів та включав у себе застосування різноманітних методів, методик та інструментів збору первинної соціологічної інформації: аналіз документів, спостереження, опитування (анкетування, фокусоване групове інтерв’ю), інструменти самооцінки (проективні методики, SWOT-аналіз); методики: Модель CIPP Даніела Стафлебіма (модефікована), Модель оцінки ефективності навчання Дональда Кірпатріка (модифікована), методика швидкої оцінки PRA/PCA, порівняння середніх тощо.
Оцінка передбачала ретельне і незалежне вимірювання завершеної або триваючої діяльності з метою встановлення рівня досягнення поставлених цілей з метою корегування ходу проєкту, його удосконалення або прийняття відповідних управлінських рішень. Під час оцінки використовувались такі критерії, як результативність, ефективність, відповідність, стійкість (сталість), вплив.
Польовий етап соціологічного дослідження включав:
1) оцінку динаміки професійних знань і навичок учителів і викладачів Луганської області за результатами участі в «Програмі з покращення навичок навчання» методом опитування (анкетування) вчителів і викладачів;
2) визначення ефективності розробленої та реалізованої «Програми з покращення навичок навчання» методом опитування (фокусоване групове інтерв’ю) розробників, тренерів, модератора та консультанта Програми;
3) оцінку ефективності ходу та проміжних результатів Проєкту в межах 2 року його виконання методом опитування (фокусоване групове інтерв’ю) керівного комітету та партнерів Проєкту;
4) експертну оцінку якості навчальних програм, розроблених у ході проєкту методом експертного опитування (анкетування) незалежних експертів;
5) аналіз документації проєкту (звітів, поточної описової документації, новин у соціальних мережах та ЗМІ тощо).
Статистичними показниками проміжного (порівняльного) соціологічного дослідження з урахуванням основних соціологічних методів стали:
1) опитування: анкетування (вхідні та вихідні анкети) – заповнено 200 анкет;
2) ФГІ Керівного комітету проєкту (5 інформантів);
3) аналіз документів (звіти, робочі протоколи тощо – проаналізовано 27 документів загальним обсягом 541 стор.);
4) експертне опитування (28 анкет + 28 експертних заключень);
5) спостереження: щоденник спостереження.
На завершення соціологічного дослідження було зроблено обробку та аналіз отриманих даних, а також розроблено рекомендації щодо подальшого виконання й удосконалення Проєкту.
З повною версією Звіту про результати проміжного (порівняльного) соціологічного дослідження «Організація та проведення моніторингу стану реалізації Проєкту «Інтенсифікація впливу вчителів Луганської області на процеси примирення та встановлення миру» (“Intensification of influence of teachers of Luhansk region on the processes of reconciliation and peace-building”) можна ознайомитися тут.
Цей документ був підготовлений за фінансової підтримки Європейського Союзу. Його зміст є виключно відповідальністю ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка», і ні в якому разі не може розглядатися як позиція Європейського Союзу.
Команда Проєкту