Соціологічне дослідження

Під час тренінгової сесії для педагогічних (науково-педагогічних) працівників закладів освіти протягом п’яти днів двічі на день проводилось анкетування учасників заходу.

Основною метою анкетування було діагностування знань і навичок педагогічних працівників Луганської області із заданих тем тренінгових днів до початку та наприкінці заняття. Спочатку учасники описували свої очікування та враження від майбутнього заняття, а наприкінці тренінгового дня педагогічним працівникам було надано можливість оцінити зміст контенту, майстерність тренера, логістику й організацію тренінгових днів загалом.

Під час першого дня учасники оцінювали свої знання щодо теорії конфліктів, принципу “Не нашкодь”, використання карток потреб Карла Плеснера, характеристик дружньої до людини громади (за Скотом Пеком), а також оцінювали власні навички медіації та використання цих інструментів у професійному житті.

На другий день педагогічні працівники мали змогу оцінити свої знання та навички щодо інструменту “Супервізія”, його форм і методів: наставництва, консультування, психологічної підтримки, сприяння, навчання (коучинг), координації, запобігання, моделювання, прогнозування, фасилітації (модерації), зворотнього зв’язку, стилей взаємодії із суб’єктами освітнього процесу, попередження професійного вигорання педагогічного працівника та керівника освітнього закладу.

Четвертий день був наповнений контентом про інклюзію, тож учасникам тренінгу слід було оцінити свої знання в нормативно-правових аспектах інклюзивної освіти, дизайні інклюзивного середовища в закладах освіти (поняття, принципи, складники, проєктування інклюзивного середовища, зокрема вимоги, зміст та завдання знання з розробки плану-схеми розміщення меблів та устаткування в інклюзивному середовищі закладу освіти), а також продіагностувати свої навички щодо 3D-візуалізації інклюзивного середовища в закладі освіти.

Завершальний день був тематичним продовженням четвертого тренінгового дня. Учасники заходу діагностували свої знання та навички з дизайн-мислення як освітньої технології (сутність і структура, етапи людиноцентрованого проєктування, людиноцентроване проєктування на засадах дизайн-мислення). Також у цей день педагогічним працівникам пропонувалась анкета, з підсумкового оцінювання всієї тренінгової сесії. Додалися питання про корисність контенту, загальну атмосферу заходу, його організацію, комунікацію, кейтеринг, логістику, а також мали проєктивні питання з подальшої співпраці.