Формування критичного мислення особистості в умовах негативних інформаційно-психологічних впливів стало темою третього дня тренінгової сесії.
Третій день тренінгової сесії з покращення навичок навчання (для педагогічних (науково-педагогічних) працівників закладів освіти) у рамках Проєкту ЄС ,,Інтенсифікація впливу вчителів Луганської області на процеси примирення і встановлення мируˮ (,,Intensification of influence of teachers of Luhansk region on the processes of reconciliation and peace-buildingˮ) було присвячено розгляду формування критичного мислення особистості в умовах негативних інформаційно-психологічних впливів. Тренером виступила доктор педагогічних наук, професор кафедри філологічних дисциплін Марія Починкова.
Учасники активно вивчали теоретичні основи критичного мислення як одного з різновидів мислення, його використання в умовах інформаційного суспільства та роль людських цінностей у критичному мисленні. Присутні детально розглянули логічні операції над поняттями, висловлюваннями та умовиводами.
Протягом дня тренер розтлумачила присутнім поняття аргументації та постановки запитань; форми та способи маніпуляції людиною; різницю між думкою, обґрунтованим судженням і фактом; візуальну аргументацію; роль критичного мислення в умовах інформатизації суспільства.
Практичні навички присутні відпрацьовували на вправі вирішення проблемних задач, де вчилися приймати вірні рішення та перевіряти інформацію на коректність, релевантність та достовірність.
Фіналом третього дня тренінгової сесії традиційно стало анкетування від кандидата соціологічних наук, доцента Катерини Котеленець, обговорення та планування наступного дня, а також смачна вечеря.
Цей документ був підготовлений за фінансової підтримки Європейського Союзу. Зміст цього документу є виключно відповідальністю ДЗ ,,Луганський національний університет імені Тараса Шевченка”, і ні в якому разі не може розглядатися як позиція Європейського Союзу.
Вікторія Калініна,
прес-центр ЛНУ імені Тараса Шевченка