Проєктування функціональних просторів на засадах людиноцентрованого підходу стало темою другого дня тренінгової сесії.
20 жовтня 2020 року, протягом другого дня тренінгової сесії в межах проєкту «Інтенсифікація впливу вчителів Луганської області на процеси примирення та встановлення миру», під супроводом тренера-архітектора Олександра Крижанівського здійснювалася розробка схем приміщень функціональних просторів на засадах людиноцентрованого підходу в навчальному корпусі університету (м. Рубіжне).
Відповідно до проєктної документації до функціональних просторів включено приміщення Конференц-зали та 6 освітньо-культурних центрів (психологічного відновлення та адаптації, розвитку кар’єри, розвитку лідерських навичок, розвитку творчих навичок, Інформаційного центру, Інклюзивного центру), на базі яких після ремонту та обладнання буде здійснюватися освітня та психологічна робота з освітянами, учнями, студентами, населенням Луганської області, спрямована на розвиток толерантності, безконфліктної поведінки, психологічного відновлення й адаптації, інформаційної грамотності, творчого й лідерського потенціалу, мобільності, навичок особистісного й професійного зростання, володіння іноземною мовою, інклюзивною компетентністю тощо.
День видався дуже насиченим. Спочатку в конференц-залі учасники тренінгу (координатори Центрів) за допомогою спеціального програмного забезпечення розробляли схеми приміщень Центрів, плани розміщення меблів для приміщень із ескізною 3D візуалізацією відповідно до програм діяльності Центрів; визначали місця для електрообладнання, вмикачів, розеток, Інтернет мережі, системи кондиціонування приміщень тощо. Результатом такої роботи стали графічні схеми приміщень Центрів з розташуванням меблів та обладнання, а також 3D візуалізація Центрів.
Кожен Центр має свою специфіку відповідно до призначення, а отже – й різне обладнання, функціональні зони, меблі тощо.
Найбільш складними для проєктування виявилися Лабораторія розвитку творчих навичок та Інклюзивний центр.
Під час тренінгу особливу увагу було зосереджено на ролі Центрів у процесах примирення і миротворчості на Сході України. Глобальна мета діяльності мережі Центрів – створення матеріально-технічних, соціальних, педагогічних та психологічних умов для переходу від соціальної ексклюзії (соціального виключення) вразливих категорій населення Луганської області з числа ВПО, осіб з окупованої території, військовослужбовців, людей з особливими потребами до соціальної та освітньої інклюзії (соціального й освітнього включення) цих категорій до рівноправного життя в громаді та суспільстві, отримання освітніх послуг незалежно від наявності особливих соціальних, медичних та освітніх потреб.
При проєктуванні центрів ураховувалося все: архітектурна доступність, зміст освітніх програм, потреби різних категорій населення, на які спрямовано проєкт.
У другій половині дня учасники проєкту виїхали безпосередньо на обʼєкт – у навчальний корпус університету в м. Рубіжному. Там разом із проректором з АГЧ Дмитром Ковальовим та підрядниками з капітального ремонту корпусу було проведено обговорення й корегування розроблених схем приміщень у самих Центрах. Результати такої роботи виявилися ефективними: усі схеми приміщень підготовлені до реалізації.
Після закінчення програми другого дня учасники ще довго обговорювали дизайн та обладнання Центрів під час дружньої вечері.
Цей документ був підготовлений за фінансової підтримки Європейського Союзу. Зміст цього документу є виключно відповідальністю ДЗ ,,Луганський національний університет імені Тараса Шевченка”, і ні в якому разі не може розглядатися як позиція Європейського Союзу.
За інформацією команди Проєкту